Hur gör vi för att ansöka om mailfaktura?

Mailfaktura anmäler ni på DNBportal.se under ”Min profil” i menyn. Här kan ni välja fakturaadress samt om ni vill ha mailfaktura (PDF) istället för pappersfaktura.

Hur gör vi för att betala via autogiro?

Ni hittar autogiroansökan (ni kan ladda ner den) inne på ”Frågor och svar” i DNBportal.se. Denna fylla skickar ni sedan i och mailar till kundtjanstfinans@dnb.se. Ni kan också posta den enligt anvisning på blanketten.

Kan vi beställa en engagemangsrapport gällande våra kontrakt?

Ja, ni kan enkelt ladda ner en engagemangsrapport i Excelformat under valet ”Rapporter” i DNBportal.se.

Vi har frågor kring fakturor eller kontrakt?

Ni finner svar på de flesta frågorna i ”Frågor och svar” i DNBportal.se. Hittar ni inte svaret där, kan ni kontakta oss på kundtjanstfinans@dnb.se.

Hur adressändrar vi?

Er adress uppdateras per automatik från skatteverket och bolagsverket. Önskar ni däremot en separat fakturaadress kan ni lägga till/ändra befintlig på ”Min profil” i DNBportal.se.

Kan någon annan ta över vårt kontrakt?

Möjligheten finns att överlåta er finansiering till ett annat företag. Viktigt att nuvarande kund är den part som skickar in förfrågan till oss. Maila till kundtjanstfinans@dnb.se.

Vi vill avsluta vår finansiering, hur gör vi?

Kontakta i första hand återförsäljaren, annars kan ni logga in på DNBportal.se och hitta skulduppgifter där.